Monday, December 20, 2010

lazy bums

cuaca hari ni sangat lah sejuk, memang boleh buat orang rase mengantuk bila tengok katil. jangankan kitorang 4 beradik, kucing pun lentok sekali da... hehe. kucing ni, memang sejenis makhluk yang tuhan cipta, suka tido. orang kata, dalam satu jangka hayat seseekor kucing itu, 2/3 daripadanya diluangkan untuk satu aktiviti yang akin to hibernation iaitu tidur. ye! so sapa-sapa yang kejenya hanyalah buat taik mata je sepanjang hari tu, mereka tergolong dalam golongan kucing la kiranya. hahaha, no offense, gurau je lah (alah, aku pun hantu tido jugeek, peace no war). jom, tengok lagak kucing-kucing kesayangan kami nie tido. sleeping beauties are in deep snore~ bzrrrr..   

eh, ape nie skodeng-skodeng orang tido. haish, takde privacy la.
ni yang hangin ni, kang aku ngamok jadi harimau jadian kang (grrrr.....!)

ape yang bising2 nie

haish, bengang aku, bengang!

aah..! malas ah nak layan nko. asyik nak amik gambar aku je,
 ingat aku ni model agaknya. aku layan tido lagi beshh... ooomphhh, kroihhh...~

aarghh... tak lena la pulak. isk, tukar posisi la, kot2 mood tido kucing aku datang balik. 

alamak, tak leh tutup mata la. apsal penyakit insomnia tuan aku da kena kat aku plak nih? 


ish, orang kata tak suka, tak suka lah. dia ni tak reti bahasa ke? ke nak aku cakap
bahasa kucing?

argh, tido lagi lah.... aik, menatang hape yang berbulu
kat sebelah aku nie.

woy, tidurlah tempat lain

kuang asam la. naseb baik aku ni kucing baik. 
lau tak da lama yang makan kuku aku ni. hish! (kucing
yang grumpy/cranky/crabby bile owang ngaco ye tido)

goldie the lazy bum, but no matter how lazy you're, we all love you!


3 comments:

afzan said...

ini mmg sangat malas ni. nak bergambar pun takmo sengih

Myaby said...

tiba tiba rindu kucing yg da ilang

sekor oren, sekor itam
mcm due2 tu.

urghhh.,rindu gile.

h/p - Saya Fobia Dengan dot dot dot

Jαnnαhツ said...

afzan : hm, mmg malas kucing nie... tapi cute!

myaby : nape ilang? takpe, takpe, amik je kucing2 saya jadi 'kucin angkat' hehhe....

mellow melodies

where you can reach me.

where you can reach me.

Followers