Wednesday, March 02, 2011

lawatan industri ke kilang gula di shah alam

another enthralling journey on the beautiful wednesday! the trip to CSR was fun. we had even gone to the production site. there, we had discovered the cane sugar production plant with more scrutiny (not so scrutiny la, but a lil bit much closer than ever). the whole compartment in the plant smell like sugar. of course lah, we're talking about 'central sugar refinery'. the whole plant was freaking hot coz there were boilers, evaporators and vacuum pans everywhere (all make use of heat fyi) and i felt like melting. no wonder la lagi ramai laki dari pompuan, mana taknya, panas bebenor kat dalam tu. tak tahan la duk lama-lama (ceyt, dasar puteri lilin).

alas, we were not allowed to take photos in the site. well, it's common in any factory. as a souvenir, the company gave us a small tiny-miny little-mittle pack of sugar. overall, it was an exciting trip. seriously! memang best dapat real-life experience on cane sugar refining system.




pavlova ni banyak pakai gula tau? manis bangat!



gambar kamera enset yg cikai-cikaian tapi nak amik jugak gambar sebab mengada...


waduh, waduh. semangat betul dr salina dan kawan-kawanku melangkah ke kilang gula, tp xleh lwn aku yg lagi gile semangat awal2 lagi da sampai kat depan siap boleh snap gambar korang yang kat blakang, hehehe (evil snickering)


the token of appreciation untuk CSR diterima oleh daniel ahjushi


CSR: Symbol of Quality & don't forget, Sweetness!



Industrial-chemists to be
(gambar ehsan dari ema si jojo)



dapat seplastik gula dari csr sebagai memoir. tak nak makan
 gula ni aci dop? nak simpan je buat kenangan. hehe...

5 comments:

Hyun Ah Ra said...

kelakarnya bagi gula...
ak tak rajin gi mana2 kilaNG HUHU

Industrial Chemical Technology said...

GOLDIE SENGAL

Jαnnαhツ said...

to ema yg menyamar jadi industrial chemical tech: wey jojo. pekabor?

Industrial Chemical Technology said...

haha...jojo aku semakin sihat...tp adik aku.adik aku xsihat..sedih rase.
mak aku berulang alik ke perlis utk kelih adik aku yang terlantar sakit.=(

Jαnnαhツ said...

ya allah, ema. adik mu sakit mende?

mellow melodies

where you can reach me.

where you can reach me.

Followers