Wednesday, June 01, 2011

forgive me when i whine


Kadang-kadang emosi orang pompuan ni macam tak tentu arah sikit. Sekejap dia okay, sekejap lagi dia KO. Macam aku lah tadi, mula-mula rase marah. Pastu, tetiba je aku nangis. Membuak-buak pulak air mata aku tadi. Laju benar air mata mengalir dan aku macam tak boleh berenti menangis.. Mujur tak abih tisu satu kotak. 


Actually aku nangis sebab satu masalah jer. Tapinya, sejibik macam apa yang aku baca dalam novel feymes "Men are from Mars, Woman are from Venus", perempuan lebih suke mengaitkan satu masalah dengan masalah yang lain.

 Air mata yang keluar tu sebab masalah yang satu ni je pun, tapi tetiba jew otak aku ligat berputar lalu kotak-kotak memori pantas mengaitkan masalah tersebut dengan masalah-masalah yang lain. Apa lagi, makin deras lah air mata masin aku ni turun.

 Lagi satu, perempuan ni lebih cenderung untuk menceritakan masalah yang dia ada kat orang lain, rather than finding ways out of the problem. Tapi dalam kes tadi, disebabkan aku tak luahkan perasaan bengang yang melampau tu kat sape-sape, keadaan jadi lebih parah. 

Kalau kaum Adam, lain pulak ceritanya. Orang laki lebih prefer fokus pada satu masalah dalam satu masa. Dorang akan cuba selesaikan masalah tu baru nak pikir masalah lain.  See the difference? Perempuan ni lagi suka melayan perasaan la aku rase. Macam aku la. Huhu. Terlalu emotional. Memang satu masalah besar. 

Rasanya hari ni aku dah banyak kali da kuar air mata. Tak tahulah macam mana nak keluar dari masalah ni. The thing is, I am mad at someone but I failed to show my true feeling and thus, the bad feeling had grown rapidly, making a large hole inside me. The larger the hole, the more agonizing it become, which eventually made me cried.  Aku sebenarnya tak tahu salah sapa dalam hal ni. Salah aku ke salah dia. 

Aku pun buntu nak cari jalan keluar. Ya Allah, tolonglah hamba-Mu ini. Aku sedang terseksa jiwa raga. Argh!

3 comments:

rumet said...

babe, y??

whitecappuccino said...

pernah juga rasa begini..

Jαnnαhツ said...

hm, prasaan ni memang cepat goyah. nak buat mcm mana lagi, sabar je la.

rumet, bese la aku ni slalu je emo terlebih. haha...skang da okay da.

mellow melodies

where you can reach me.

where you can reach me.

Followers