Friday, May 11, 2012

BAYAM

Hari tu ada majlis tilawah al-quran peringkat PMO kat KOP. Pastu diorang ajak UAI sebagai penceramah jemputan. Aku tak sabar-sabar nak jumpe ustaz secara live. Yelah, selama nie aku tengok dalam youtube je kot. Lagipun ustaz kan glemer gila skang nie so memang susah nak jemput dia datang bagi ceramah, tak macam dulu, bak kata Dzilal. Ustaz bagi ceramah bertajuk "Menterjemahkan Akidah kepada Amal". Ramai orang masuk dewan time ustaz nak bagi ceramah. Penuh satu dewan. Aku perasan trainee yang ramai tengok tilawah, yelah trainee kan selalu free and available. Hahahaha.

Tempat khas untuk Ustaz Azhar

Hah! Tu dia ustaz kita

Ustaz terima cenderahati dari PMO

Antara pesanan UAI yang paling best ialah jangan menyumpah seranah orang, binatang atau benda-benda kat sekeliling kita bilamana kita marah. Macam masa kita marah bila kita tengok orang drive lambat kat lane kanan ke, janganlah cakap "Basse dok reti basse betak benor!" ataupun  mesin fotostat tak bleh jalan ke. Contoh yang paling best ialah, bila nampak ayam jiran naik lambong umah kita, jangan la plak cakap "Celaka ayam babi mana plak nie!" Sebab ayam tu akan cakap "Kita ayam, bukan babi,"

WAHAHAHAHAHAH!!! (aku dah cuba tahan gelak tapi lawak ustaz memang tak bleh blah okay)

2 comments:

Cinta Misteri said...

Klau kita maki benda tk brnyawa/haiwan, nmpk sgt kebodohan diri trserlah.
Klau kita maki manusia lain, nmpk sgt kejahilan diri trserlah.
=lebih baik diam

Erma Fatiha said...

sokmo aku jupe dy makan ngan bini kat kedai nasi lemak sebelah jbtn kimia ni.huhu

mellow melodies

where you can reach me.

where you can reach me.

Followers