Sunday, June 16, 2013

Vegemania


Sejak akhir-akhir ni, aku perasan yang aku suka sangat makan sejenis sayur nie. BROKOLI. 











Broccoli is not only delicious but also very nutritious. Sayur ni boleh buat sayur goreng atau masak steam. Tapi bagi aku, aku suka tumis goreng. Letak hirisan bawang putih banyak-banyak dalam kuali berminyak, kasi garing dalam itu kuali, masukkan secubit belacan, bagi goreng garing, masukkan lada, campakkan brokoli, then tambah sos tiram dan perasakan dengan garam. SIAP! Aromanya menyegat woooo. Belum lagi rasa. Biasanya aku suka taruk air sikit kasi ada kuah. Then makan dengan nasi panas. Perghhhhh, nikmatnya Allah saja yang tahu. 














Nasi minyak air tangan ibunda ditambah seri dengan kehadiran brokoli goreng. Mantop!















Daripada apa yang aku baca, brokoli ni antibarah, antipenuaan, ejen detoks, sumber vitamin dan MEMBANTU PENCERNAAN. Capslock di situ ada maksud tersirat. Hehe. 











Harap-harap dengan diet brokoli ni aku dapat hapuskan masalah pencernaan aku. Hmmm...











p/s: aku heran gak. selama ni selalu je makan sayur dan buah tapi asyik sembelit je. abah kata kena pegi CT scan. Hmm...













2 comments:

ermafatiha said...

aku pun baru suka brokoli sejak pelihara pet aku tu. Dyeorg suka makan tu, so bile dyeorg tak habis, aku la tukang sapu. By the way, aku baru jugak rasa kesedapan brokoli tu. Cube ko campur sekali brokoli tu dengan capsicum. Sedap giler !

Jαnnαhツ said...

Capsicum? Xpedas la ema. Gomo cili api lalu baru hot meletoppp berasap telinga. Hahha. Jangan buasir sudah.

mellow melodies

where you can reach me.

where you can reach me.

Followers