Tuesday, July 30, 2013

Flibbertigibbet (Part II)

Writing is struggle against silence (Carlos Fuentes)




Assalamualaikum





TODAY RASA MACAM NAK MERAPU SKET









gambar hiasan







Kenapa istilah GEEK selalu dikaitkan dengan SPEK?? Asal tulis GEEK je kat Google Image mesti kuar gambar orang pakai spek. Apa salah kami golongan yang terpaksa hidup dengan memakai spek nie??? Apakan daya kalau memang dah rabun tu kena jugak pakai spek demi kelangsungan hidup. Please la kami bukan GEEK. No more labels. Have some respect  after this, okay??






Apa kau ingat seronok ke pakai spek?? Serabut tau dok? Once spek ko ilang, memang akan jadi tak tentu arah sebab tak boleh melihat. Buta seketika. Aku slalu je misplace spek pastu mula lah tercari-cari. Hari tu rasa cam nak nangis sebab tak jumpa spek lepas bangun tido. Dekat setengah jam aku meraba-raba lantai bilik tu. Gaya dah macam orang hilang anak da masa tu. Kahkah. Rupanya terselit celah katil je. LOLS. 






Yang paling lollsss apabila spek da pakai, tapi still bleh tanya orang lain "Napok dok spek aku?" Kalau kena molek dalam sehari tu jadi bengong gini, memang kena bahan ah dengan kawan-kawan ataupun adik-beradik. Mak bapak pun tak terkecuali. Sekali lagi lols... Rasa macam nak tukar power spek sebab mata aku macam tak boleh tengok menda jauh even pakai spek. Power makin menaik nampaknya. Ok senang cite beli spek baru terus. Nak buat LASIK, paling komang kena ada RM5K. Kalau tak, sila lupakan angan-angan itu sekarang!!








Bercakap pasal kenapa aku nak merapu sakan nie (maybe sebab bosan duduk dalam lab), actually ada sangkut paut dengan entri yang lepas pasal When Desires Meet the Eyes. Bercakap pasal nafsu nafsi, aku rasa macam nak tambah senarai wishlist untuk raya hehehehhe. Hari tu masa aku jalan-jalan kat Giant aku nampak jam Guess yang super kawaaiii!! Sebab tali jam tu ala-ala bracelet dan nampak so feminine. So macam pakai bracelet lah if pakai jam tu. Ha, kau dapat jam dan bracelet pada masa yang sama!! Harga dalam RM100 (so clearly ni jam tiruan huhu). Selama ni bajet jam aku dalam area tu ah. Takdenye nak beli jam RM200 ke atas. Sayang duet. Well sape tak sayang duet kan? Kalau ada yang tak sayang duet, meh sini aku kasi pelajaran skit. Harhar.






Okay. Dalam pada nak menjimatkan duit kocek, aku bercadang nak pakai baju raya tahun lepas. Sebab ada 2 helai jubah yang jarang sangat aku pakai. Jarang pakai sebab material dia agak tebal so aku akan berpeluh dengan banyaknya once pakai. Lagi satu reason is sebab kena basuh ngan tangan penat owhh. So disebabkan jarang pakai, jubah tu masih elok dan tidak lusuh (sebab basuh ngan tangan kan). Maka bolehlah aku pakai buat raya. Baju raya ada sepasang je yang baru siap jahit. Baju kurung moden (moden la sangat). Tu untuk first day. Second and third day maybe pakai jubah raya tahun lepas. Aku pun ada sehelai baju princess kaler dark blue yang super labuh. Jarang pakai jugakkkk! So boleh jugak dijadikan baju raya. Cuma tinggal beli tudung biru bercorak untuk match ngan blouse princess itu. Baru-baru ni pun aku ada beli jubah jeans. Murah gillerrr... So if aku beli tudung biru bercorak (yg untuk match blouse tadi) boleh jugak match ngan jubah jeans itu. See how fortunate I am? Banyak sangat baju so sila kurangkan beli baju. Awak da banyak habiskan duet untuk baju. Sila berjimat sekarang!!!






Talking about prioritizing needs over desires, I kind of need a pair of new shoes. Sebab nak bergilir dengan kasut yang ayah aku bagi hadiah masa konvo hari tu. Kasut tu agak mahal la. Huhu. So kena cari kasut lain untuk bergilir. 






Kan da kata aku merapu je. Sapa suruh baca?? Bhahaha!







Okay dah la tu merapu. Baik balik umah tolong ma masak. Peace yow selamat berbuka!!!


3 comments:

JunAina said...

Power cermin mata akak dua2 belahnya 700 so sendiri mau ingatlah. Tido cermin mata hujung kepala, jalan2 ada standby dalam beg lagi satu. Anything happen mana tahukan.

Jαnnαhツ said...

wahhh besar power smpai 700. dasyat.... akak ni da boleh buat lasik nie. heheh

fasha said...

wuuu...betul la tu...kdg2 bila jadi macam ni kita akan kadi lebih berjaga2 lepas ni...saya pun penah je ade situasi macam ni..hehehehe

salam perkenalan =D

mellow melodies

where you can reach me.

where you can reach me.

Followers