Sunday, July 07, 2013

Kaffarah dosa

Aku demam. Alhamdulillah. Aku rase sakit kepala berdenyut denyut. Alhamdulillah. Aku rasa sakit seluruh badan and sengal sendi dan tulang macam masa kene demam denggi dulu.  Alhamdulillah. Aku rase macam dunia berpusing (vertigo) walhal aku just berpusing 180 darjah untuk bukak peti sejuk. Alhamdulillah. Aku rasa hidung berair macam budak hingusan. Alhamdulillah. Air hidung yang panas menitik laju dari hidung pun alhamdulillah.



Kenapa?




Kerana Allah sayang pada aku. Allah nak kasi aku pelajaran atas sebab dosa yang aku lakukan selama ni. Allah; He is the greatest.  His works are mysterious and surprising. Selalulah bersangka baik pada Allah, walaupun pada hakikatnya senang ungkapan bicara namun sukar pada pelaksanaannya.




Ya Allah. Andai sakitku ini akan menjadi penyebab berkurangnya segala dosa-dosaku di masa lalu, aku mohon agar Kau tanamkan sifat sabar dalam hati yang kelam ini dengan secebis kesabaran dan kekuatan rohani agar dapat kugagahkan jasad ini demi mengharungi dugaan kaffarah dosaku. Hanya pada-Mu hamba berserah.





Ameen

No comments:

mellow melodies

where you can reach me.

where you can reach me.

Followers