Monday, August 26, 2013

Philosopher in Me

"Vortex of life. Your life is a mixture of all those good and bad things that are stirred vigorously by destiny which eventually settles down to a harmonious blend of joy and happiness. that's the bittersweet of life.."







Itu kata-kata yang terungkap saat aku melihat vortex hasil dari putaran magnetic stirrer yang ganas dalam larutan kalsium klorida. Aku terus digelar philosopher oleh seorang senior setelah mata beliau menangkap statusku itu di mukabuku (lol mukabuku, nak jugak refer Najwa Latif). 







Ya. Itulah aku. Jiwang tak habis-habis. Hehehehe. 









Ya. Ini dia vortex tersebut. 








Pusaran dan putaran hidup... 
hidup bagaikan roda. 
Putarannya kadang2 perlahan, 
kadang2 menggila. 
Ada atas dan bawahnya. 
Ada suka dan dukanya. 
Dalam putaran itu ada pusarannya. 
Terkadang aku terjatuh dek kerana pusarannya. 
Terkadang aku tercampak dari landasan. 
Pusaran kuat itu harus kutempuh. 
Kerana kutahu,
 manis kan menjelma di akhir garisan .... 









WOI, JIWANG SANGAT APASAL???!

No comments:

mellow melodies

where you can reach me.

where you can reach me.

Followers