Wednesday, September 11, 2013

Luqman

Aku sang penelan racun.







Dulu aku pernah label makanan as racun. Untuk diri sendiri memang racun. Sebab once dia da masuk, dia tak nak keluar. Siap pernah berjanji lagi pada diri sendiri tak nak makan. Tak pun setiap kali makan, mesti kene tick dalam diari, berapa pinggan nasi, berapa bijik kuih and berapa gelas air. Sampai tahap tu sekali okay? Haha. Memang tu seme masa zaman jahiliah la. Menyusahkan diri je kan. 






Makanan ni buat aku jadi lemah. Sebab usus aku ni boleh dikategorikan sebagai pemalas dan lembab. Dia malas gila nak buat peristalsis. Dia suka simpan bahan sisa lama-lama. Kau bayangkan la perut aku suka jadi tempat buang sampah. Dia rela bila sisa-sisa menempel kat dinding dia tu. Memang dasar usus stfu. 








Disebabkan si usus yang suka sangat betray tuan dia, banyakla efek yang tuan dia kesan. Sakit sendi la, sakit kepala, sakit perut, sakit belakang. Ya Allah da macam orang tua da. Macam tadi masa aku try bending backwards, rasa ngilu kat belakang badan. Tak paham tetiba rasa macam tu. Dan aku pasti ianya disebabkan oleh pengumpulan toksin. Huhu.









gambar hiasan



No comments:

mellow melodies

where you can reach me.

where you can reach me.

Followers