Wednesday, January 08, 2014

My Version of Nasi Air




Semalam I was famished although I had already eaten (kemain perut buaya). Yelah da namanya pun Melayu, kalau setakat makan roti 2-3 cubit mana nak kenyang dik oi. Lepas meranggos roti, aku jadi cepat lapar. Lapar sangat-sangat dowh. Kemain sebelum ni berazam tak nak makan malam dah. Takut gemuk punya pasal. Tapi aku kalu lapar memang ada semacam perasaan nak mengamuk (eeei teruk punya perangai). So untuk mengelakkan pertumpahan darah, seharusnyalah diri ini bangkit menuju ke dapur, merajinkan tulang empat kerat ni untuk memasak. Masak apa?? Masak menu simple jelahhhh. Nasi air. Murah, sedap dan mudah nak masak yuolllssss.... 




Senang saje nak buat nasi air nie. Satu cawan beras wangi, letak air separuh periuk. Ketuk 1 inci halia, campak dalam periuk. Biar bubur masak. Nak air banyak, tambah la lagi air, ikut suka kesusaian anak tekak masing-masing. Aku suka letak banyak air. Tak lah terchekikk masa menjamu selera nanti. Heheh. Pastu yang atas tu, garnish orang kata. Goreng ikan bilis and diced garlic. Sedap woooo. Bendi tu aku goreng kering ngan sos tiram. Sedappppppp.... Kalau jual ni gerenti terlajak laris (kahkah berangan). 

No comments:

mellow melodies

where you can reach me.

where you can reach me.

Followers