Tuesday, February 11, 2014

m.o.n.o.l.o.g

Belajar hadapi kenyataan.




Kadang-kadang, aku rasa susah nak hadapi kelemahan aku. Aku susah nak deal with it, bak kata omputeh. Walhal, kelemahan tu harus diperbaiki, bukan dihindari. Semakin kita menghindari kelemahan tersebut, semakin jauh kita tersasar dari landasan kebenaran dan semakin susahh untuk kita perbetulkan kesalahan itu. Bahkan ade kemungkinan besar kesalahan itu boleh membawa kepada kesalahan2 lain yg lebih parah. Yang ni yang kita xnak. Kalau boleh elak, elak.





Belajar hadapi kenyataan-bukan sesuatu yang mudah. Namun ia perlu dlm proses menambahbaik kualiti diri dan kualiti kerja. In fact, the more mistakes we make, the more mature we may become. The maturity is measured by the degree of our fortitude in facing a fall, not solely based on the amount of the falls we commit. Kalau asyik buat salah tapi xpandai nak betulkan, takde maknanya boleh jadi matang. Huhu.kalau asyik jatuh dalam lubang yang sama, da boleh jatuh tahap tak cerdik. Ya, aku pernah jadi begitu. Well humans; the are bound to making mistakes once in a while throughout their lives.





So all in all, don't ever be afraid of making mistakes because it is actually a tool for molding the better you, physically and mentally. Make doryoku (efforts) to improve your life and always stick to your righteous principles.  Sayonara tomodachi... ganbatte kudasai.




Yoroshiku onegaishimasssu!!





haii... comel tak gaya saya?

No comments:

mellow melodies

where you can reach me.

where you can reach me.

Followers