Monday, May 05, 2014

Target Market

felixia yeap bertudung
Ini amoi manyak cantik ooooo pakai tudung maaaa~






Tadi masa aku tengok budak-budak nie seeding cell, kawan aku yang sorang ni tiba-tiba bercakap pasal plan dia dan siblings dia untuk buat bisnes tudung (read: shawl). Aku pun join sama. Punyelah kaki gosip kau cakap menda non-academic dalam lab. Dia bersemangat bercerita nak cari design la, buat promosi sana sini, siap nak launching lagi you. Gempak gile budak nie. Grand sangat kau Jah. Aku pun tadah jelah telinga. Dalam hati terdetik bagus jugak buat bisnes ni sebab boleh jana side income (er aku sendiri pun buat bisnes handsock lace even cikai2 punye pun lolsss). Kiranya dia pun masih dalam proses ke arah melaksanakan impian keusahawanan tersebut sebab kena cari supplier, pilih material and design yg macam mana. Yeah better start from scratch than never. 





Aku pun cakap lah, boleh aku beli buat raya. Hee. Da terbayang tudung chiffon kaler peach and soft chocolate untuk buat raye nanti. Woooooo.





Tidak lama kemudian, kawan aku ni pegi approach budak Cina laki (namanya Lam) dan elaborate pasal business plan dia. Lam ni jenis kelakar orangnya. Bila kawan aku mintak Lam promote kat kawan-kawan Lam pasal tudung ni (meaning kawan2 Islam la), dia buat ape kau tau? Dia pegi kat kawan Cina dia (perempuan) and cakap camni kat amoi yang manisss berkemeja kelabu tu,





"Eh, you pakai laa tudung. Mesti cantik ma," sambil tangannya thumbs up.





Dengan selambanya okay. Kawan aku tu yang dari tadi shiok cakap pasal tudung diam. Dia da stat buat muka pelik.Hairan dengan pe'el Lam ni. Ironi sungguh perbuatan si Lam ni yang lawak tak bertempat.




Amoi  tu pun buat muka sambil tunjuk penumbuk,





"Aku belasah nanti,"




Berkerut mulut amoi tu hahahhahaha. Lam ni agak2 ah nak aim customer pun tgok la background dia. Ni main shoot je. Suka hati.  Tapi muka amoi tu pun selamba saja. Tak de nak marah2. Kawan2 rilek sudah. Jangan terasa hati sangat. Dengan perangai kebudak-budakan si Lam ni jangan dilayankan sangat.





Pastu Lam cakap sesuatu yang agak memeranjatkan aku,




"Kan ade olang yang cakap kan, olang yang pakai tudung tak semestinya baik, tapi olang yang tak pakai tudung mesti tak baik maaa,"





(more or less of so)



Serius. Terkejut la jugak. Hohoho. Tabik ah Lam ni. Wa tabikk spring aaa sama lu Lam!!!!!!!!! You really get it right. Kalaulah dia cakap "Ala, orang yang tak pakai tudung ada yang lagi baik daripada yang pakai tudung" ataupun "Orang pakai tudung ni bukannya baik sangat" memang aku karate jurus empatratus juta. You really did the right choice hahah.




No comments:

mellow melodies

where you can reach me.

where you can reach me.

Followers