Saturday, March 14, 2015

Bubur puttanesca






Haha. Malam ni buat makanan ala kadar. Ala puttanesca.




Basuh beras. Tambah air. Ketul 2 inci halia. Masuk 2 genggam udang kering. Reneh. Masukkan tomato, reneh 15 minit. Siap!!! Tabur bawang goreng. Marvellous!





Sejak aku amalkan 2.5 L air sehari nie, mmg tak berasa lapar sangat. As if air kosong mengenyangkan aku. Aku sangat seronok sebab aku nak kurus. Nak pakai baju-baju yang dulunya muat sekarang tidak lagi dek kerana gumpalan minyak dan lemak di bawah kulit mengatasi tebalnya gumpalan asap kebakaran musim kemarau. Hahaha boleh pulak macam tu ye?


p/s: putta means whore (spanish). maybe sbb ingredients buat spaghetti puttanesca tu agak crude dan takde variasi sangat kot. or maybe orang mula2 buat spaghetti tu ialah seorang whore? who knows?

2 comments:

Dea Day said...

Kalau cakap pasal puttanesca ni aku teringat cerita Lemony Snicket's Series of unfortunate events. Bahaha..

That aside, asal perut terisi, tak memilih makan, takde hal.. Aku kalau batu tu kalau rebus boleh jadi lembut, memang dah lama aku ngap.

Jαnnαhツ said...

yessss it is indeed inspired from Lemony's Snicket hahahah. yeah aku pon jenis yg asal boleh ngap hahaha... sep2 satu geng!

mellow melodies

where you can reach me.

where you can reach me.

Followers