Monday, May 02, 2016

hatiku bukan hatimu.

kadang2, ada dalam hidup kita ni, sejenis golongan yg suka sakitkan hati kita. tak semena-mena nak hambur kita dengan macam2 kata2. walaupun kita tak penah sentuh hidup dia, hidup anak2 dia, tak pernah pon sakitkan hati dia. tak paham kenapa hati tu suka sangat dengki kat kita. apa yang keluar dari mulut tu nak mengapi-apikan orang macam kita ni musuh abadi. wey musuh abadi manusia tu iblis la. bukan aku. mana tak panas? kalau da asyik kena kata/kutuk dan dimalukan di depan orang lain. kalau aku ni batu atau kayu bolehlah nak hambur macam2 sebab xde perasaan. dan mungkin orang anggap dia hanya bergurauan bila dengar kata2 dia, tapi bagi diri ini yg selalu jadi mangsa, memang sakit hati lah. Allah je tahu getaran jiwa ni. Allah je tahu apa yg mendidih dalam rib cage ni masa dengar kata2 kasar tu. golongan macam ni bagi aku la, dia tak puas hati kat kita sebenarnya, so dia akan cari something yg boleh buat kita rase down sedih dan rase hina, baru dia puas.



they would try to patronize other people who (they think) are more successful and/ or more happy than themselves so that they'd feel good about themselves more than anybody else.




mende ni orang panggil penyakit hati. tak sedikit yg ada sifat camni. orang sebegini tak boleh nak expect orang akan sayang dan hormat dia sebab dia sendiri tak sayang apatah lagi hormat orang. kita kalu boleh nak bergaul elok2 nak bercakap elok2 penuh ngan kasih sayang. ni kalu dah jenis start bercakap je orang dah menyirap darah dah macam mana nak mesra. kalau lepas ni baik aku duduk diam je dalam rumah takyah bergaul ngan orang. kalau dah bergaul ngan orang jadi sakit hati baik aku isolate diri aku. aku pun aman dia pun xyah buat dosa nak kutuk2 aku. aku pun takpayah curhat sangat dalam belog nie. ni lah sbab utama aku tak berapa nak keluar bergaul. aku takut nak hadapi golongan2 yg selalu cuba cari salah orang lain dan cuba memalukan orang lain depan khalayak ramai. aku tak kuat. sebab cara dia macam dia je betul. orang lain salah. ada ke patut.



orang macam ni silalah berubah. 



please.



p/s: never underestimate the silence of a angry person. you'll never know what will happen to you.

No comments:

mellow melodies

where you can reach me.

where you can reach me.

Followers